måndag 3 november 2008

Kokbokstävlingen är avgjord!

Äntligen är kokbokstävlingen avgjord! Det har varit fantastiskt roligt att få läsa era motiveringar - de tävlande har beskrivit sig som allt från tacogratänger, ägg och Flygande Jacob till oxfilé, rostad smörgås och korv med bröd, och det har varit svårt att utse en vinnare. Fast juryn - jag - är väldigt överens i det slutgiltiga beslutet.

Motivering: För sin sunda självinsikt och sina snitsiga ordvitsar, för att juryn identifierar sig med jämförelsen samt för att juryn önskar att vinnaren ska få en bättre dag:
Tösabiten! Grattis!
Så här löd vinnarbidraget:

" Idag är jag irriterande och jobbig. Jag kräver mycket utrymme och vissa flyr då jag kommer i närheten. "Hon borde vara inlagd" är det många som säger idag.
Vissa älskar mig men andra hatar mig för att jag är den jag är - det gör mig väldigt sur!
Vad är jag?
En surströmming"
Tösabiten, maila mig namn och adress på pyttes@gmail.com så kommer Schücks sunda söta på posten. Tack för alla era fina bidrag; ny tävling utlovas inom kort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!