torsdag 6 november 2008

Julklappsbonanza!

Jag vet, det är bara början av november. So what? I år vill jag vara förberedd. I år ska julklapparna köpas i tid. I år tänker jag inte stå utfattig på macken på väg till julfirandet och desperat försöka hitta något bättre än Idol-samlingskivan att komplettera systerns eller svågerns halvtråkiga present med.
Julen 2008 är segerns år. Julen 2008 vet jag vad jag håller på med. Julen 2008 är Planerad.

Därför: julklappar! Eftersom alla måste äta och det inom mat/dryck/kök/dukning finns något åt alla så ska jag hitta de bästa matrelaterade julklappstipsen, gärna på nätet så att det går att beställa dem med ett musklick och slippa lite shoppingstress. Mindre tid åt julklappsletande, mer tid åt julklappsinslagning - det är min dröm. Jag gillar verkligen fint presentpapper. Jag älskar faktiskt fint presentpapper. Jag tror att världen skulle vara en finare plats om den var inslagen i ett riktigt tjusigt presentpapper.

Men i väntan på inslagning ska jag alltså hitta de bästa presenterna. Har du förslag eller tips? Eller behöver hjälp att hitta en bra julklapp till mamma/kusinen/avlägsna mostern/dottersonen/trevliga tjejen på Ica/dejten/hunden/mannen som alltid står i hörnet på ditt kontor och som du inte riktigt vet vem han är eller vad han gör där men som du ändå tycker borde få en present? Bring it on. Vi hjälps åt.

I slutet av dagen kommer mina 3 första julklappstips. Heja julen 2008!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den perfekta julklappen, personlig utan att vara närgången, alltid uppskattad: sängkläder av bra kvalitet.

Kanske inte har så mycket med mat att göra, men efter julbordet, smålullig av glögg och julöl, är inte det bästa som finns att krypa ner i en säng med helt nya sängkläder? Mmmm...