torsdag 10 juni 2010

Sweet chilimajs med basilika och vitlök

Kära blogg.
Jag vet att du är sårad. Här sitter du och känner dig duktig och fin och vinst-
belönad (mja, det är väl egentligen jag och inte du som vunnit saker men gränserna är ju luddiga där) och så är det ingen som skriver på dig. Jaha, men så går det när man har mycket att göra förstår du. Sånt är LIVET. Jag måste ju få ha ett LIV också, eller VADÅ?
Ni som läser - förlåt att ni var tvungna att se det där. Jag och bloggen grälar ibland men vi älskar ju varandra innerst inne.

Jag smyger in ett majstips för att smöra lite. Bokstavligen, ha ha.

Sweet chilimajs med basilika och vitlök

Ta ett par färska majskolvar och avblastifiera dem. Koka dem i saltat vatten i tio minuter. Smält smör i en kastrull under tiden, runt 25 gram. I med två rivna vitlöksklyftor. Fräsa fräs fräselifräs. Och så i med en matsked sweet chilisås, en bibba strimlad basilika, rejält med peppar och massor av gott flingsalt. Pensla på de nykokta majskolvarna och ät genast. Genast!

3 kommentarer:

Mikkan sa...

När jag gick i skolan fick jag lära mig att det heter inte bråk, det heter konflikt, och det är bra att lösa konflikter sa fröken. Så, bra där!

Pytte/Eleonora sa...

Well, när jag gick i skolan slogs jag en himla massa och fick lära mig att det alltid var mitt fel eftersom jag PRATADE så mycket. Så om jag och bloggen kan lösa våra konflikter utan att jag får däng är jag hemskt nöjd!

Remsan sa...

Låter som den där bloggen behöver lite smisk ;-) Komma och kräva att bli skriven på. Skäms på sig. Men det är väldigt trevligt när den blir skriven på, med eller utan konflikt...