måndag 10 augusti 2009

Iste med mynta och lime

Att svänga ihop sitt eget iste är lätt som en plätt och ett tacksamt sätt att lura dina gäster att tro att du är en sån där ambitiös själ som ägnar dagarna åt att safta och sylta men bara inte gjorde det just den här dagen. Just den här dagen bjuder du "bara" på hemmagjort iste. Smart va? Gott också.

Brygg en liter starkt te. Jag använde två påsar Russian Earl Grey som har en liten ton av citrus. Rör i 1 dl socker. Låt svalna. Häll i kanna tillsammans med massor av is, ett par kvistar mynta samt en skivad, noggrant tvättad lime. Voilà!

7 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Gud vad fräscht det här såg ut. Nästan så jag måste göra själv!!

Fröken Dill sa...

Iste, GOTT! Det ska jag bjuda på här på jobbet så blir nog kollegorna glada!
Hälsar fröekn Dill

Pytte/Eleonora sa...

Fräscht och gott var det sannerligen! Berätta gärna vad ni tyckte sen. Och hur mycket socker ni hade - jag har gjort både för sött och för beskt men en del socker mot tio delar te har jag kommit fram till är ungefär lagom för min smak.

Unknown sa...

och även otroligt snyggt! en såndär kanna skulle man ha!

Pytte/Eleonora sa...

caroline - japp, man behöver knappt blommor på bordet... Kannan från Skruf är en bröllopspresent från min svågers föräldrar och en av våra käraste ägodelar. En liten älskling.

Anna sa...

I like!=)måste testa nästa gång det blir varmt. snygg bild också.

Pytte/Eleonora sa...

Anna - tackar tackar!