fredag 28 november 2008

Hälsningar från Prag!

Lite snabbt bara - spana in det här. Jag vet hur det ser ut, jag vet. Och det smakade ungefär så också. Men va fan, du är i ett nytt land för första gången, det enda du vet är att du ska äta knödel och sauerkraut och strudel och grejer, och så är du hungrig och tar första bästa ställe du hittar och så blir det så här. Du får en tallrik med 8 olika rätter på, och som en liten krona på verket tronar en bit korv. Som en ek på en tundra. Eller något. Min första lunch i Prag sköljdes givetvis ned med den enda ölsort huset bjöd - en Budweiser Budvar. Den var god! Snart sticker vi ut på förhoppningsvis något mer kulinariska äventyr. Tips, någon?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ge dig ett tips. Kom hem!! Den där maten ser livsfarlig ut.

Anonym sa...

Kan säga såhär. Maten i Prag är en ren och skär katastrof. Till och med de bättre restaurangerna är urusla. Höll på att bli tokig när jag var där.

Pytte/Eleonora sa...

Ja du Jens, jag gav det verkligen ett hederligt försök men jag måste tyvärr hålla med dig. Det funkade helt enkelt inte mellan oss.

Anonym sa...

vad är det ni säger??! Ferdinanda. Förmodligen europas i särklass skönaste restaurang. Och där kan ni dricka Ferdinand Seven bullets dark 13. Hela Prag är full av guldklimpar i matväg och njutbara drycker.