torsdag 13 november 2008

Drömmar om Republik

















Just nu drömmer jag mig bort till Republik, där jag borde vara ikväll. Där alla borde vara ikväll. För er stockholmare som har missat det är torsdagkvällar på Republik after work-kväll, vilket betyder riktigt bra musik, grymt god mat och farligt goda drinkar för den som vågar. Beställer man en är det nämligen förvånande svårt att inte beställa flera. Den här torsdagen önskar jag dock att jag kunde sitta i ett skönt hörn med ett glas rött och kvällens bartallrik (fläsksida med knaperstekt svål, palsternacksstomp, surkål och skysås), småprata med folk jag känner som råkar vara där och bara glo på alla andra. Skönt. Istället sitter jag här och småpratar med mig själv och glor på en datorskärm, sneglandes på jobbhögen som på något sätt lyckats bli självförökande och nu tar ansats för att ta ett svanhopp från mitt överbefolkade skrivbord och utforska nya marker i resten av lägenheten. Inte så skönt.

Ni som inte har vägen ut avspärrad av papper och ännu inte testat Republik - gå dit ikväll, nästa torsdag eller för all del vilken dag som helst utom söndagar. Gå med i gruppen "After work-torsdagar på Republik" på Facebook så att du får kärlekspriser, snabba dig till Tulegatan 17 i Vasastan och be någon i den högst kompetensstinna baren att svänga ihop precis vad som helst - det blir gudomligt, jag lovar. Tomas, önskar jag var där!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med!

Anonym sa...

Joina också Republik-gruppen på FB!

Anonym sa...

Tack för tipset, Pytte. Låter underbart höstskönt. Hoppas vi ses där någon torsdag!
kram
// Sara