torsdag 16 oktober 2008

Fortfarande sommar med Fredrik & Fredrik

Ninninaninanna, ninnanninanina - dags för ett boktips. Och inte vilket tips som helst, utan ett supertips. Boken lanserades för flera månader sedan och till och med jag har fattat att sommaren är över, så tipset ligger helt fel i tiden. Vem bryr sig? Sommarmat med Fredrik & Fredrik (Forum) är något att värma sig med när det är kallt och blött och allmänt förnedrande väder, som idag. Efternamnen på Fredriksarna är Hed respektive Klein, och båda ser ut att vara såna där man skulle vilja ha känt ända sedan barnsben. Såna man hänger med på sommaren och lagar mat med, som bjuder på sina finöl, som gärna kör ett brädspel, eller kubb... Jag hatar i och för sig verkligen att spela kubb (vem fan såg till att det skulle bli Sveriges nationalnöje?), men om Fredrik & Fredrik är med så kanske jag skulle tycka att det var en riktigt bra idé. Förmodligen inte, men man vet aldrig.

Anywhooo, boken är fylld med sköna recept varav vissa förstås hör hemma på grillen men det mesta går att göra precis när som helst på året. Inspiration från pärm till pärm, och recept även vi smartlata klarar. Heja Fredrik & Fredrik. Nu när jag har gjort reklam för er bok kanske vi kan bli kompisar...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem ÄR Fredrik? Och Fredrik?

Pytte/Eleonora sa...

Vadå, duger inte min fantasibild för dig...?