måndag 14 februari 2011

God Alla hjärtans dag!

Vad säger man egentligen - grattis på Alla hjärtans dag? Glad Alla hjärtans dag? Jag säger god. För goda saker måste ju ätas idag som alla dagar, med eller utan ackompanjerande kärleksvisor, fuktiga ögon och den typen av bultande passion som beskrivs bäst i de så kallade kioskromanerna, inte sant? Och visst är det en dag att tänka till lite extra när det kommer till middagsbordet, vilket förhoppningsvis får delas med någon man tycker om. Jag mår inte lysande, men jag ska försöka ta mig i kragen och fixa en någorlunda fin middag till ikväll. Om inte fin, så i alla fall kärleksfull. Eller i alla fall någon form av middag. Eller ja, vi får se. Kanske ringer jag bara pizzerian. Men då ska jag göra det med kärleksfull röst!
Nå, vad ska ni bjuda era kära på?

4 kommentarer:

Henrik Löfgren sa...

Enkelt. Det blev köttfärsbiffar a'la Hank på kronhjorts. De hemliga ingredienserna härstammar delvis från Gotland, närmare bestämt Krusmyntagården. Det finns ett gäng guldklimpar där. Testa, vettja! Till detta serverades en bättre Chateauneuf-du-Pape (2007). Som matlagningsvin blev det lite fizzy bubbly; Lanson.

Stefan sa...

Souvaskräm med gräslök på rostat tunnbröd och lite honungsrippel, samt räk- och äggröra på amadinepotatis. Till detta en mindre småbladssallad med avokado med en gnutta balsamicoglaze, samt västerbottengratinerad toast.
Blev en liten svensk tapas så att säga, med några utrikiska influenser :)

Stefan sa...

...glömde att nämna en nätt lime-kryddad vit chokladmousse till dessert.

Pytte/Eleonora sa...

Henrik och Stefan - era hjärtevänner kan verkligen skatta sig djupt lyckliga!