måndag 31 januari 2011

Special price for you, madame!

Rea är förbannat kul. Inte så värst när det kommer till kläder tycker jag - jag undrar oftast vem som faktiskt köpte guldtajtsen och velourkjolen till fullt pris, när jag aldrig skulle köpa dem ens för halva - men grejer till köket kan man verkligen fynda nu. Dukar, tabletter, porslin, udda skålar, det finns massor att hämta till vrakpriser. Nu är det som allra billigast, med halva priset på reapriset, 2 för 1-erbjudanden och liknande.

Det ligger något så lyxigt i att köpa tallrikar bara för att de är fina, inte för att man egentligen behöver ett nytt set. De här köpte jag för ett par dagar sedan på Åhléns, och jag älskar dem. Jag ska servera fina sallader på dem i sommar, eller stora smulpajbitar med grädde. Som om jag nu någonsin skulle baka pajer... Kanske gör jag det, för att hedra tallrikarna! En tjuga styck fick jag betala. Och de söta kopparna - en tia. 240 spänn för åtta tallrikar och åtta koppar, det är ju så piffigt att det inte är sant. Ni då, några bra reatips att dela med er av? Vad har jag missat?

2 kommentarer:

lillan sa...

Tja, till att börja med har du missat tulpanerna i bakgrunden som du fick av mig! 25 kronor/buketten på Bauhous - rena fyndet!

Haha, hann fö precis tänka "som om Pytte skulle baka smulpajjer" innan ögat vandrade vidare i texten och du uppenbarligen tänkte samma tanke. Men det är helt rätt -hedra tallrikarna med en äppelpaj. I'll help you.

Pytte/Eleonora sa...

Lillan - ha ha, det är klart att det ska sägas att även tulpanerna är ett reafynd! Och vasen de står i kostade bara 15 kronor. Och själva bordet under alltsammans var faktiskt också på rea - minst 2000 spänn sparade vi på det. Och stolarna med. Och... Äsch, vi stannar där.

Om du lär mig göra din äppelpaj ska jag laga vad du vill från hela bloggen till varmrätt. Deal?