fredag 21 januari 2011

Pyttes omnämd i SvD!

Nu blir jag ju alldeles otroligt stolt!
Slå upp sidan 28 i SvD:s kultursidor. Slit dig från de fina bilderna på söta Pickipicki-Tina, Kryddburken-Linda och Söta saker-Therésia och läs texten om vad bloggfavoriterna själva har för favoriter. Där finns jag - stolt som en höna - rekommenderad av superveteranerna Tre tjejer i köket.
Jag niger och rodnar, tack så mycket!
En vacker dag ska jag norpa större plats på kultursidorna (eller Köket-sidorna i alla fall) än min rad på listan över "Matinspiration på nätet", men idag blåste det fullständigt bort mitt usla morgonhumör. Jag är mer peppad än någonsin att blogga häcken av mig, och tackar alla mina populära matidoler och givetvis mina fina läsare för ständig uppmuntran!
Kram på er från en hormonellt sentimental Pytte.

Och nu finns artikeln att läsa här!

16 kommentarer:

Pepparn sa...

Det var på tiden! Din blogg är ju helt klart en av de bästa!

Keep up the good work!

Pytte/Eleonora sa...

Pepparn - tack så väldans!

Anonym sa...

Jeg ble alldeles rørt når jeg leste det her,velfortjent
klemmer fra den anonyme norske;)

Lulle sa...

Pytte, du ÄR ju fantastisk! Skriver så jäkla roligt, inspirerande, piggt, intuitivt, man blir alltid glad av dina inlägg. Matglad! :)

Grattis världens bästa du!

Pytte/Eleonora sa...

Tack, du anonyme norrman!

Lulle - du är så gullig, finaste syster. Puss på dig!

Anonym sa...

Jag är så stolt! SvD Kultur - det är fanimej inte fy skam. Snart kommer folk fatta vad jag menar när jag säger "Du vet Pytte på Pyttes? Det är min syster!"

Pytte/Eleonora sa...

Ha ha, tack kära anonyma syster! Glöm inte att jag har sex stycken - även om jag misstänker att jag vet vilken av dem du är...

Annika sa...

Jag blev också så otroligt glad, och smickrad! Nästa gång kan vi ju hoppas att det är oss de väljer att intervjua...eller hur ;D?

Pytte/Eleonora sa...

Annika - ja, favoriternas favorit är ju fantastiskt men en vacker dag ska vi stoltsera på bild också!

tina sa...

Själv hostade jag upp yoghurten när jag bläddrade igenom tidningen imorse.

Men, plötsligt slog det mig, har jag berättat om att detta givetvis inte är första gången du blir tipsad om i tidningen?
http://www.gp.se/matdryck/mat/1.443430-matlust-pa-ett-klick

Trevlig helg vetja!

Pytte/Eleonora sa...

tina - det här har jag sett, och jag blev otroligt rörd men hade tydligen inte ego nog att höja mig själv till skyarna i ett inlägg den gången... Men nu blev jag blank i ögonen. Igen. Fantastiskt roligt att få figurera i de stora tidningarna med dig! Och förresten - visste du inte att det skulle vara en bild på dig på halva sidan idag alltså...? Pingla var du i alla fall!

mumsfillibaba sa...

Vad roligt!! Rolig läsning!

tina sa...

..."en liten notis" skrev journalisten, och när jag avböjde att "skicka oss bilder på mat" så trodde jag inte att det skulle vara något mer än just ett citat.

Hursomhelst, det är inte heller alla som får pryda pyttes med sitt 3/4-ansikte!

Pytte/Eleonora sa...

Sofie - visst är det? Kul att så fina bloggar får så mycket utrymme!

tina - Ha ha, jag försökte få med så mycket av dig som möjligt så att jag skulle få lite star quality på bloggen.

Anonym sa...

Pytte! Din blogg är verkligen en inspiration. Såå snygg och smaskiga recept som jag testat flera gånger. Hoppas du orkar hålla igång den, jag är en trogen läsare i alla fall!//Annelie

Pytte/Eleonora sa...

Annelie - tack så hemskt mycket, nu blev jag väldigt rörd och glad!