onsdag 19 januari 2011

Skam över mitt kök och min kropp

Den här vintern... Inte min bästa, rent fysiskt. Just nu ser jag ljuset i min dammiga, ingrodda tunnel eftersom jag fått sova flera timmar i sträck i natt - hostan sabbade bara första halvan och jag känner mig riktigt utvilad. Och solen skiner ju! Vilket gör slängen av vinterkräket som golvade mig i förrgår (mitt i förkylningen) till ett blekt om än väldigt obehagligt minne. Jag har varit sjuk nästan konstant den här hösten/vintern, och dessutom är jag gravid igen, vilket är fantastiskt roligt men jag har mått rätt dåligt.

Nu tänker jag bekänna vad jag levt på de senaste månaderna. Och därmed förklara varför det varit så skralt på bloggen på sistone.

Mackor.
Mackor.
Pizza.
Makaroner med ketchup.
Mackor.
Wienerbröd(!).
Godis.
Mackor.
Filmjölk.
Samarin.
Mackor.

Det är typ det. Inte så mycket att blogga om. Den här fina tallriken slank dock ner i eftersviterna av magsjukan, när inte ens en macka funkade. Tror att det var den som fick mig upp ur eländet! Så nu ska jag skärpa mig och äta bättre, hur orkeslös jag än är. För vem blir frisk av skräpmat?

Fast jag åt mackor med prickig korv till lunch. Schhhh...
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Lieselotte sa...

Helt fantastiskt bra skrivet. Om jag bara kunde få dig att skriva lite mer om det jag vill ;-). Nej jag skoja bara. Lite.
Kära Pytte, ta hand om dig, i vår tar vi världen med storm. Underbart att jobba med dig.

Christer sa...

Kul att se dig:)

tina sa...

Men ååh, det är din tur att få vara frisk och kry nu tycker jag!

Pytte/Eleonora sa...

Lieselotte - vad är det du vill att jag ska skriva om då? Barnmat...? Not gonna happen, babe! Och detsamma, såklart. Kram!

Christer - tack, detsamma!

tina - visst ÄR det?! Jag tycker också det. Kanske kommer hälsan växa med magen, man kan alltid hoppas.

Annika sa...

Nu kan det väl bara bli bättre, för att dra till med en riktig floskel? Vårsol, fin preggomage, bort med illamående och sjukdomar och nya friska tag...
Vi läsare väntar troget, det vet du.

Pytte/Eleonora sa...

Annika - du har rätt, det kan bara bli bättre! Än så länge är preggomagen bara en extra stor fettvalk, men den ska förhoppningsvis växa till sig så småningom. Och jag uppskattar verkligen att ni inte tappar tron... Kram!

Mårtenssons kök sa...

Härligt att se att du är tebax på banan igen, har kikat in med jämna mellanrum och saknat dina inlägg...
Grattis får vi väl sga då och att vi hoppas att kan få hålla dej friskus.