tisdag 15 december 2009

Nya trenden - Denial Monday

Där satt jag och syster Lillan, trötta, glåmiga och lite smågriniga, med varsin unge i famnen och mitt uppe i ännu en ny, trist måndag. Det var grått, det var kall, det var trist. Det var Vardag. Jaha. Men så frågade vi oss: måste det verkligen vara vardag? Nä. Det måste det inte. Vardagen is not the boss of us!
Och så myntades Denial Monday - kom ihåg var ni hörde det först! det är dagen då man får stå upp, slå sig för bröstet och ljudligt ropa "NEJ! JAG VÄGRAR ACCEPTERA ATT DET ÄR MÅNDAG! JAG VÄGRAR ATT ENS TRO DET! JAG TROR ATT DET ÄR EN HELT ANNAN DAG EGENTLIGEN!"
Vi valde att tro att det var lördag, för då är det inte alls konstigt att håva in ännu en syster och ett par äkta män och äta sallad med nykokta rödbetor, mjuk chèvre och rostade hela mandlar, följt av en perfekt stekt rostbiff med vitlökscréme och ugnsrostad potatis, allt nedsköljt av en massa gott rödvin. En lördag är det inte alls konstigt att komma i säng jättesent för då är det ju söndag dagen efter och man får sova jättelänge.
Dags att mynta Denial Tuesday?

7 kommentarer:

Patrik sa...

Du har fått barn och jag har nog inte grattat så jag gör det nu: Grattis!

Lulle sa...

Denial Monday is the shit! Och GÄRNA med den fantastiska maten, det goda vinet och den fina, fina dukningen. Hurra för världens bästa systrar!

Annika sa...

Fantastisk idé! Den som ändå hade systrar...*avis*. Får använda mig av något annat i stället ;).

Anonym sa...

Ha,ha tror att en sån ide´endast kan komma från Anna-barn!!
Minns när Ni fyllde år och var slav dagen före...Underbart, för att sen vara prinsessor på fölsedan!
Hjonet!

Lillan sa...

Bästa Denial Monday EVER!!

Fröken Dill sa...

Har försökt tillämpa denial-nästan-varje-dag sedan den mörka årstiden kom! Och snart blir det nyårsfest!
Hälsar fröken Dill

Pytte/Eleonora sa...

Patrik - tackar tackar! Hon är ett praktexemplar. Räknar med att hon blir ett riktigt litet köttmonster.

Lulle - DU är bäst. Kom tillbaka snart!

Annika - systrar är verkligen en höjdare. Särskilt mina.

Hjonet - det där med slavgrejen har vi skippat nu, men vi är fortfarande prinsessor på födelsedagen. Fattar inte folk som inte vill fira sig själva eller sina loved ones på födelsedagar. Förtjänar inte alla att skämmas bort en gång per år? Och kanske på en måndag då och då, förstås.

Lillan - vi kan nog toppa den ska du se. Nästa gång kör vi med galastass och låtsas att det är Monday Awards. Jag kan t ex få pris för bästa förnekelsetilltugg och du för bästa förnekelsedressing. Lulle kanske kan få för bästa förnekelsedrink?

Fröken Dill - Denial går ju förstås att tillämpa varje dag som inte är lika festlig som man skulle önska. Tur att nyårsafton inte behöver förnekas!