tisdag 19 oktober 2010

Pytte proudly presents: Lillan

Idag blir det inget recept.
Inga putslustiga anekdoter, ingen tacohets, inga barn som fyller år eller dammiga gamla kvällsbilder på chokladmousse framför brasan.
Idag blir det bara Lillan.

Vi presenterar Lillan som ett experiment för att se hur hon höjer statistiken här på bloggen - vi (det är ju bara jag men det känns liksom bättre att säga vi, och för övrigt är Lillan en sådan entusiast när det kommer till den här bloggen att det känns som att vi har den ihop) har lagt märke till att det inte är recepten som får igång läsarna utan allmänna diskussioner (se till exempel tråden om Matbloggspriset), läsarfrågor (se läsarna berätta om sin skamfyllda njutning), hets mot kär matgrupp (se inlägget om - brr - tacos) samt ordet fredagsmys.
Idag provar vi med Lillan!

Lillan är som ni ser på bilden en väldigt attraktiv kvinna i sina bästa år. Hon är mycket uppskattad av familj, vänner och kollegor och även av sin hund, Blanca. Hon gillar spaghetti och köttfärssås, Idol, mysiga hemmakvällar med Alfapet samt att gå på konstiga rockbarer och dansa med främlingar som ser ut som Runar och uppenbarligen behöver tröst här i livet. Hon lämnar smink och hårborstar framme jämt men är en väldigt fin mamma, hustru, syster, dotter, moster, faster och vän.
Ni förstår ju själva att Lillan är en alldeles ypperlig person.
Jag älskar dig Lillan!

Nu ska vi se vad världen tyckte om DET inlägget. Jag presenterar resultatet imorgon! Och glöm för guds skull inte att kommentera - erkänn att du vill...

18 kommentarer:

Lillan sa...

HAHAHA! DÄR SATT DEN!! Det här inlägget överträffade allt du skrivit om hitills. My god. Pyttes blogg gick just från perfekt till oövervinnlig. Den berömda lilla pricken satter just över I:et!

Nu jävlar ska den här bloggen boostas !

"Etiketter: LILLAN". I love it man, I love it.

Siri sa...

Fan vad härligt! Mina syskon behandlar minsann inte sin lillasyster så...

Pytte/Eleonora sa...

Lillan - Det är helt enkelt en ära att få sätta pricken över ditt i.

Siri - Well. Jag har ju vissa baktankar med det här inlägget också men jag sticker inte under stol med att allt jag skriver är dagens sanning. Mer syskonboost åt folket!

Patrik sa...

Jag tycker det är ett rätt bra inlägg.

Pytte/Eleonora sa...

Tack Patrik!

Lieselotte sa...

Det här med kommentarer på bloggar är totalt underskattat! Jisses så mycket roligare det är att blogga när man märker att folk engagerar sig i det man lägger upp! Jag älskar Lillan-inlägget nästan precis lika mycket som jag älskar alla er Wahlgren-syskon (ja ja, jag vet att ni har olika efternamn...), ni är så ofattbart underbara, kärleksfulla, omtänksamma, roliga och mest av allt älskar jag er för att jag också får vara med på ett hörn ibland :-)!
Miljoner pussar och kramar/Lieselotte

Jacob sa...

Mycket trevligt inlägg! Go Lillan! Hoppas du njuter av soffan! Tack till Pytte också, grymma recept som jag med jämna mellanrum sprider till kollegor på jobbet. Receptet på mandelpotatissoppa var verkligen uppskattat av alla, Och jag får äran av att sprida det! Det tycker jag verkar bra för framtiden!

Pytte/Eleonora sa...

Men titta så trevlig stämning det blev här nu tack vare Lillan! Tack Lieselotte och Jacob för era fina ord; det är såna som ni som får mig att vilja ge mer Lillan till folket, ha ha.

Sofie O sa...

Jag drar mitt står till stacken med en kommentar. Tack vare Lillan, som tipsade på fb, finns bloggen med på listan med fem favoriter. Älskar den och är glad att inläggsfrekvensen har ökat på sitone. ;)

Sofie O sa...

Bara för att ytterligare öka på kommentarlistan så gjorde jag helt medvetet två stavfel i förra inlägget. Strå och sistone är väl mer korrekt...

Plommonet sa...

Det är DÄRFÖR jag älskar att läsa den här bloggen! Helt plötsligt så poppar det in ett helt oväntat inlägg som får en att sitta och fnissa glatt och må bra. Awesome. Jag använder för övrigt inlägget om tacos när jag behöver ett rejält gapskratt i vardagen, den är lika rolig varje gång! Heja Pytte och Lillan!

Anonym sa...

Dette var morsomt jeg bare ler;D
Dere er skjønne;D

Lillan sa...

Å jag kan inte sluta gå in här idag. Mera, mera!

Pytte/Eleonora sa...

Sofie O, Plommonet och den anonyme norrmannen: Jag rodnar och niger. Å både mina och Lillans vägnar.

Lillan - än är inte dagen slut! I morgon får du dock ge vika för kycklingfrikadeller. Sådant är livet ibland.

Lillan sa...

Bah. Lillan - kycklingfrikadeller 1-0

Erka Perka sa...

jag instämmer framförallt i Plommonets kommentar :-)

Lisa sa...

Jag har självklart läst och begrundat såväl inlägg som alla kommentarer. Pytte - som vanligt briljerar du. Även om jag inte alltför ofta kommenterar det här så tycker jag det. Valet av ämne har ju dock bokstavligen tvingat mig att kommentera.

Lillan imorse när hon kommer till jobbet: jag kan inte FÖRSTÅ att du inte kommenterar Pyttes inlägg.

Så här kommer den: salut till dig Pytte, och Lillan - varsågod - här får du lite mer uppmärksamhet!

Anonym sa...

Hmm.. inte utan att man får lite dåligt samvete över att man inte kärleksbloggar till sina syskon oftare, men det måste alltid finnas utrymme för förbättring antar jag.