lördag 2 oktober 2010

Kolla vad jag gjorde igår.

Jag har tidigare berättat om våra vänner i Östergötland och mat-
himmelriket de bor i. Här får man alltid fantastisk mat från gården; allehanda sorters vilt, löjrom, ål, kantareller (igår förgyllde de en himmelsk västerbottenspaj), fantastiska efterrätter, saft och sylt med trädgårdens bär och frukter, och framförallt de godaste av de godaste kräftorna man kan få. I år har fisket varit otroligt dåligt men den här ljuvliga högen bjöds vi på igår kväll och som vi njöt! Idag har jag sårig tunga och skalskavda fingertoppar men det är bara en ljuv påminnelse om kräftberget. Som absolut inte görs rättvisa med den kackiga mobilbild, men ändå.
Tack, kära värdpar!

3 kommentarer:

Johan sa...

Tack själva. Fantastiskt trevligt att ha er på besök.

Remsan sa...

Jag fattar ändå... Det är ju bara så gott!

Pytte/Eleonora sa...

Johan - ni är något av det ultimata värdparet. Och att få ett gäng ripor med sig hem som färdkost - ja, ni fattar ju. Jag har väldigt fina vänner.

Remsan - finns inget bättre!