fredag 8 oktober 2010

Här har ni mitt kylskåp

Idag kommer bara en bild på mitt kylskåp i skrivandets stund. Jag inspirerades av Lisa, som skriver om varför hennes kyl ser ut som den gör och hur hon ämnar bestraffa sig själv med kylskåpsroulette.
Jag hade gärna sett en bild av hennes kyl. Visst säger kylskåpet mycket om en person? Personligen föredrar jag verkligen att snoka i kylen framför badrumsskåpet hemma hos andra.
Jag är säker på att min kyl väcker en del frågor om ni tittar noga.
Varför så mycket öl och bubbel? Vadan den stora burken senapssill? varför finns både en laktosfri yoghurt och en vanlig créme fraiche? vad döljer sig i tråget ovanpå skumpaflaskorna? Varför är det så förbannat fullt? Ja, kära läsare, jag vet, det är oerhört spännande det hela.
Här har ni min kyl - vågar ni visa er?

18 kommentarer:

Lia sa...

Hahaha! det ser ut som min fast min har mer en air av desperation över sig.

Pytte/Eleonora sa...

Du har bara sett det nypåfyllda - allt det desperata, trötta och bäst-före-passerade trängs längre bak.

Elin sa...

wow! den där lattemjölken, är den bra?

med tanke på alla flaskor i kylen ska kan jag tipsa om "kyllådor", vi byggde in två i vårt kök, en stor låda för grönt och frukt och en kallare för allehanda drycker, superbra, då sånt tar plats (så slipper man panikkyla öl i frysen som exploderar). tror det är den här; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20123873 (den översta smala lådan är en fejk och går alltså inte att öppna)

Pytte/Eleonora sa...

Elin - jag har ingen aning om hur den där mjölken är, har aldrig provat. Säkert ingen skillnad från vanlig! Jag tycker kyllådorna ser grymma ut - vill ha! - men tyvärr bor vi i hyresrätt och får inte bygga så mycket som en knivlist. men i ett annat liv så... Bra tips!

Anna B sa...

Åh, du modiga! Jag skyller på att det blivit mörkt :) Fast dagens macka var ett försök att reducera trycket. Trevlig fredagskväll!

Annika sa...

Det där ser ju riktigt trevligt ut! Vårt kylskåp ser mer ut som om någon vänt det upp och ned, ruskat på det, och sedan ställt tillbaka det. Jag är plågsamt och pinsamt omedveten om vad som döljer sig längst in på hyllorna. Har ingen aning om utifall någon otäck gammal rest eller mögliga morötter lurpassar i en låda...
Vill inte skrämma (bort) läsarna med en bild på eländet. Kanske blir det kylskåpsrensing imorgon.

Anna sa...

Vår fullstora kyl har behagat kollapsa för andra gången på några månader och därför har vi tryckt in det som går i en liten fristående dvärgtingest som står som en käck inredningsdetalj i vardagsrummet. Det ramlar ut prylar varje gång man öppnar dörren och det som inte ryms och som inte desperat kräver kyla står uppstaplat på sidan om. Annat är utslängt på verandan. Vi får väl se hur länge vi klarar oss från matförgiftning.

Kinna Jonsson sa...

modiga du...mitt kylskåp har en massa konstigt innehåll. Både det och frysen är de största som går att få tag på. Fredrik frågade varför vi skulle ha så stora när vi bara är 2 personer i hushållet...nu vet han. Inläggningar, frysta bär och massor av olika bra-att-ha-grejer och måste-prova-på. Nä, jag vågar inte anta utmaningen utan att gå igenom det. Ditt ser super ut!

tina sa...

Rotfrukter i massor, äpplen, en surdeg, ägg, bregott, fyra sorters ost (!), häpnadsväckande många syltburkar, yoghurt och mjölk. Är vad jag kommer på, utan att titta efter. Men det är garanterat inte lika välfyllt som ditt:-)

Mårtenssons kök sa...

Det är de som är det tråkiga med att bo i hyresrätt, man kan ju inte bygga om köket hur som helst (som vi helst skulle vilja göra).
Vår kyl såg likadan ut som er bra länge, men en dag fick vi nog och köpte ett nytt sidebyside med massa plats (tyckte vi då). Nu börjar det baxna igen, men en ny köper vi inte... men rensa näns vi inte, man vet aldrig när man kan behöva alla "bra att ha" saker som finns där.
Kanske vi oxå slänger upp en bild en dag...

Pytte/Eleonora sa...

He he, ni är rara allihop men ena riktiga fegisar...

mumsfillibaba sa...

Intressant!! Det ska jag göra någon dag!!:)

Mårtenssons kök sa...

Nu har vi antagit din utmaning och lagt upp bilder av vår kyl mm.
Blir du nyfiken så kan du kolla här:
http://martenssonskok.blogspot.com/2010/10/har-ar-vart-kylskap.html

Välkommen!

Lulle sa...

Haha, vilket roligt inlägg! Önskar jag hade en blogg, som Håkan och Anki har (vad massa godsaker ni hade hemma!!), då hade jag lätt lagt upp min kyl. Jag gjorde nämligen rent den igår. Alltså, jag håller mig på den basala nivån. Den är ren, hurra för mig!

Innehållet är mindre intressant just nu. Eller jätteintressant. Avancerad frukost (alla möjliga pålägg, yoghurt, juice, kitet) och öl. Ingen ursäkt, men vi bygger om. Fina frukostar och öl kan man däremot inte vara utan, inte under en ombyggnadshelg.

Pytte/Eleonora sa...

Sofie - Säg till om och när du gör det!

Anki och Håkan - Ni har sannerligen plats för mycket mat hemma, vilket jag ser utnyttjas också... Imponerande välordnat; hade jag ert skafferi skulle man förmodligen lyckas hitta både förra årets födelsedagstårta, otvättade barnkläder och borttappade glasögon där inne.

Lulle - man kommer väldigt lång på frukost och öl. Frukost och öl funkar väl egentligen till alla måltider?

charlotta sa...

här kommer en bild på vårt - icke riktigt så välfyllda - kylskåp!

http://matrepubliken.se/2010/october/har-ar-mitt-liv-forlat-jag-menar-ju-kylskap.html

hoppas du får en fin helg!

Erka Perka sa...

Jag kunde inte motstå dinvisa-kylskåpet-utmaning.:-) Vill du kika in finner du mitt här http://erkaperkasblogg.blogspot.com/2010/10/mitt-kylskap-och-meny-vecka-43.html

Erka Perka sa...

Pytte! Vad kul med din analys! Den stämmer på pricken - jag är en obotlig frukost- och brunchmänniska. Kul att du tyckte det såg ordnat ut. Jag kan inte se det själv men jag har vissa pedantiska drag i andra sammanhang (kryddburkar i bokstavsordning och så) så jag borde väl inte bli förvånad.