måndag 12 januari 2009

Vuxenpoäng!

Kom igen, erkänn - det här förtjänar jag finfina vuxenpoäng för! När jag var på Systembolaget för att köpa bubbel till musslorna nedan så slog jag äntligen slag i saken och gjorde något som jag jämt säger att jag ska göra men aldrig gör: hamstrade smaksättare! Portvin, madeira och torr sherry åkte ner i korgen; små flaskor för runt 50 kronor styck. Världens bästa investering! Nu ska jag väl äntligen slippa dutta min fina tequila i allting... Ni som inte upptäckt vad någon matsked alkoholkompis kan göra för en rätt går verkligen miste om något. Själv sitter jag här och gnuggar händerna av förtjusning. På riktigt alltså.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pytte, din matblogg ger mig verkligen inspiration...riktigt härlig!!

Pytte/Eleonora sa...

Tack Caroline, vad roligt att höra!

Annika sa...

Mer sprit i maten, borde vara ett lämpligt motto för alla matlagningsintresserade.
Utan matlagningsvin är jag handikappad.
Utan matlagningskonjak blir jag ledesn i ögat.
Utan vårt spritskåp där man kan hitta slattar av de mest skiljda slag blir matlagningen helt enkelt...fattigare.
Och så vispgrädde och smör.
Fett och alkohol är the shit, helt enkelt!

Pytte/Eleonora sa...

Well said, Annika, well said! Det blir en stående ovation på den.

Anonym sa...

"Fett och alkohol är the shit" - måste gå rakt in som veckans citat!