onsdag 12 augusti 2009

Skönläskig snabbmat - små bollar med lax

Jaha, det här tryckte jag i mig till lunch. Ett bud levererade Abbas senaste nyhet "för familjer" precis när vi stod med näsan i kylen med tjugo minuter på oss att laga lunch och äta den, så vi valde raskt en av de tre burkarna och värmde på den till lite spaghetti. Vi ska ju bli tre snart dessutom så vi måste ju börja prova alla dessa nödlösningar för stressade småbarnsfamiljer.

Bollarna i krämig sås kommer i tre smaker med käckt osvenska namn: Tasty Tomato, Totally Thai samt Really Cheesy (har vi sneglat på Keldas såser...?) och innehåller minifiskbullar "med lax" - det är 30 procent lax i bollarna och 28 procent annan fisk. Resten av bollarna består av andra grejer och totalt är det 22 procent fiskkött i burken.

De ska ätas med pasta är meningen och det gjorde vi ju också, lydiga som vi är. Lax och tomatsås är ingen kombination som får mig att dregla direkt, och trots att thaivarianten kändes klart mer naturlig än den ostiga rynkade gravidmagen oväntat nog på naveln åt den och pekade bestämt på Really Cheesy. Hur det smakade? Well... Som fiskbullar på burk. Som fiskbullar i en lika odefinierbar sås som fiskbullarna på burk brukar ligga i. Jag gillar på något sätt det skönläskiga i fiskbullar (jag älskar god mat men min gom släpper förbi både det ena och det andra, ska ni veta, se tidigare inlägg) och tycker att det är helt okej någon gång då och då när man har bråttom, och jag kan väl tycka att den här burken hade samma effekt. Men smakade det som att jag åt lax i ostsås? Nja, inte riktigt. Och jag är väl egentligen ganska nöjd med det.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Vi testade en idag, helt ok :)