måndag 10 maj 2010

Lördagslandgång

Jag är sjuk och igår åt jag Keldas fisksoppa ur tetra spetsad med Hemköps fiskbullar i buljong. Antar att ni inte är intresserade av vare sig bilder eller recept på det så jag bjuder på min helgmacka istället. Ack, att kunna äta knäckebröd... Jag sörplar te och suktar efter svunna tider.

Långa urgoda knäckebröd har Vilmas; den här är av sorten Råg & Surdeg tror jag och är perfekt i dess tunna, lite salta krispighet. Släng på lagrad prästost och en god, krämig sill och gräslök i ena hörnet, två skivor rökt korv och gurka i mitten och en rökt bog med paprika i bortre änden av kalaset och vips, har du allt du behöver på en och samma macka.

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Mina absoluta favoritbröd just nu, sjukt gott!

Pytte/Eleonora sa...

Mikkan - eller hur?! Så lätt. Så krispigt. Så mycket plats för pålägg.