torsdag 17 mars 2011

Så enkelt måste det få vara ibland.

Det här är något av det godaste jag vet och det finns inget läckrare som kan åstadkommas på under en minut. Eller okej, att slänga upp en färsk svensk hummer på en tallrik går också ganska fort, och att skära bitar av ett par mogna ostar, och att öppna några ostron...
Okej, det här hör till några av de fantastiskt goda saker man kan åstadkomma på under en minut. Och det finns ingen med ett hjärta i kroppen som inte tycker att det är en strålande tjusig dessert. Tycker ni inte det får ni inte vara min kompis.

Köp en liten ask fina, väldoftande jordgubbar och en ask med likaledes fina och väldoftande hallon. Färska ska de vara, inga kompromisser här. Ni som läser det här om något halvår och har trädgårdsland att tillgå går givetvis dit på jakt, men nu vänder jag mig till frostnupna stadsbor som jag själv. Fördela era godsaker i skålar. Strö över en gnutta råsockerströ eller simpelt socker och häll på så mycket ovispad, fet, härlig grädde som ditt samvete tillåter. Inga krusiduller. Bara härligt.

3 kommentarer:

Lillan sa...

Men vaddå. När åt du det här? IGÅR? Var var jag?! Jag förstår inte? JAG vill ha!!

Christer sa...

Enkelt är inte helt oväntat ofta godast. Skönt att få vara så snusförnuftig.

Pytte/Eleonora sa...

Lillan - vi åt det till dessert när vi firade vår åttaårsdag, men jag håller med - du borde ha varit där. Nästa gång får du komma istället för Christian.

Christer - eller hur.