tisdag 21 juli 2009

Jobbigt läge Polarbröd, del 2

Idag fick jag ett svar från Konsumentkontakten. Det var förvirrande nog skickat från en mailadress tillhörande en Marinette Jonsson, dock signerat en Elisabeth de Roos, som i sin tur uppmanade mig att skicka in "föremålet, brödet och påsen" till en Lilian Lindström. Jag hoppas att damerna med gemensamma krafter kommer att kunna handlägga mitt ärende vidare trots avsaknad av både bröd och påse, för jag bemödade mig ju bara om att spara den luddiga tingesten och inte mer än så. Jag har skrivit tillbaka till Marinette/Elisabeth/Lilian och frågat om jag ändå ska skicka in det anskrämliga bevismaterialet - inväntar med spänning den rafflande fortsättningen i dramat. Håll ut!

Uppdatering - så här svarade nu Konsumentkontakten:

Hej igen!
Det var tråkigt att du kastat både brödet och påsen, för med hjälp av en unik LOT-kod på påsen hade vi kunnat spårat när det inträffade.
Naturligtvis ska du skicka in föremålet till vår produktionschef Lilian Lindström enligt angiven adress och bifoga ditt namn, adress och tel.nr. Efter vår utredning kommer du att bli kontaktad för redovisning samt kompensation.

Jag kommer nu att skicka föremålet till Lilian. Återkommer med rapport!

1 kommentar:

Lulle sa...

Jag måste säga att jag trots den förvirrade identiteten är ganska imponerad av hur ärendet hittills har hanterats, under semestertider och allt.

Självklart skulle man ha sparat påsen liksom, men ändå utgår de alltså ifrån att du talar sanning - att icke-råttsvansen kom från just det brödet - och utreder och kompenserar. Mycket spännande, jag ser verkligen fram emot fortsättningen!

/Meddrabbad